fredag 21. mars 2008

Påske... uhm.. feire?

Påskeferie for nordmenn flest betyr: et uvanlig stort inntak av Appelsin, Kvikklunsj, Solo og Skitur. Men for meg betyr det hytta ved sjøen, årets første bad, jogging over øya å tilbake å gå seg vill i skogen. Så etter en lørdag med forspill hos remi og ingen rødekorshus var det tide for en veldig avslappet søndag, hvor jeg ikke orka å stå opp engang. (passoa i say no more).. Så var det endelig mandag, hvor jeg dro på jobb i halv to tida, for så å komme meg hjem, vaske gulvet, spise og pakke til hytta på en halvtime. Jeg ble da hentet av min kusine Ida, vi tok min mors bil for å kjøre nedover mot langesund! Hurra hurra, det var en morsom tur! Ida og jeg har det gøy på biltur, detta gikk forsåvidt bedre en vår tur til Drammen (som nesten endte opp i Oslo). Når vi kom på båtplassen stod min Onkel klar med båten for å kjøre oss ut på Siktesøya hvor hytta ligger. Den kvelden og de neste dagene ble tilbragt på å spille kort og gruble, turgåing, jogging, å gå seg bort i skogen, å mobbe Mari fordi hu liker Tokio Hotel, Pocahontas, The Notebook (som jeg aldri hadde sett før og som jeg synes var en VELDIG fin film) og bading i 2 grader. brrrr!! Dagen vi skulle hjem begynte det å snø, det snødde bortover, og det var mye vind, jeg og Ida dro aller først for å få bagasjen til alle 7 i de to bilene, for så å kjøre tilbake å hente folket å katta. Det var en kald og veldig lang båttur!
Idag er det fredag, jeg ser på emil i lønneberget på tv2, spiser eple og dundersalt, gjør samfunnsfagen, spiller gitar å prøver å ikke sovne.

GOD PÅSKE !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Omg, jeg elsker påske.
jeg burde har gjort skole og ikke gjort noe.
I'm going to hell!

Anonym sa...

The Notebook er søt :) Husker jeg pleide å se på Breaker High på Fox Kids når jeg var liten, hvor han som spiller Noah er med. Hehe.

Festligheter