søndag 18. mai 2008

17.Mai er vi så ... glad i?

17.Mai for meg startet som 16.Mai sluttet. Jeg stod opp ca kl 6. Mamma koser seg og ler når hu prøver å irritere meg grønn. Jeg blir sinna. Jeg tar en kjapp dusj, skal starte å ordne meg, sminke og rette håret, i det sekundet jeg jeg plugger i rettetanga starter den å frese og SPY ut røyk. Jeg får panikk å drar den ut med EN gang. Jeg skriker til mamma og sier hva som skjedde, og regelrett nekter å dra ut hvis den ikke blir fiksa. Magne tar i og lager en en dags nødløsning, vi har mega dårlig tid, og alle butikker er stengt og man skal være pynta, DEN dagen går my beloved rettetang føyken. Men det ordna seg, og vi kom oss til borgertogetkl 7, just in time. Borgertoget er tradisjon, og masse taler, det er litt kos:) Etterpå var det frokost hos Olav og Nina (noe som også er tradisjon) M A S S E god mat! Og jeg rakk selvfølgelig ikke talen til Hanna og Ole:S faen. men jeg fikk sett barnetoget, og plaga Siri aka antitradisjoner med å virke overglad og rope HURRA!! til alle jeg kjente. DET var gøy. Jeg gikk også littegrann i toget, også plukka jeg opp ei søt lita jente som heter Helene som er 4 og et halvt år. Hun var med litt i toget. Etterpå, så dro vi på Jonas.B gundersen for å få litt varme, siden det var pisskaldt så hadde jeg 2 lag med strømpebukser og to parr med sokker, jeeeess. OG selbuvotter som matchet min Sunnmørsbunad PERFEKT. Og en prikkete parraply som jeg må si ørdela "outfiten" noe. Jeg så på barnetoget, det var morro, særlig når jeg så Remi klissvåt og missfornøyd! Etter Jonas var vi en tur til Inga og Torstein, noen venner av mamma og pappa for å spise kaker som vi gjør hvert år. Bortsett fra at de snødde ned på flyplassen i Kirkenes og det var Kristine, dattern dems som var vert! Etter det dro jeg hjem og fikk tatt av meg den jævla bunaden, dro til maria for å låne rettetang. Derreter dro vi å så på russetoget, som var, bedre enn i fjord, men. En liten skuffelse. Etter russetoget gikk vi bort til Torkill hvor det var grilling, eller, ståendepølsebufet og gitar Hero.. Jeg var dritsur, fordi jeg synes det var jævlig kjedlig å se på folk spille det jævla spillet. Men det ordna seg, Jeg girlla mashmellows. Når vi dro fra torkill i 11 tida gikk vi innom Ca og tok en kaffe, selv om beskjeden vi fikk når vi gikk inn var : her er det 20 års grense, så fikk vi kjøpt kaffe. Etter det dro vi hjem, jeg gikk med Lars!:) Jeg våkna halv 3 på søndag!! Herregud å lenge jeg sov. Trengte det.



Bør jeg forandre nanet på bloggen til klagebloggen?



Hvordan var din 17.Mai.?

4 kommentarer:

Silverspade92 sa...

Min 17 mai kan du lese om på bloggen min ;)

Bare fordi du har skrivd to syte innlegg, betyr ikke at du trenger å omkalle bloggen.
Men du kan jo kansje mekke "ukas syting" eller noe...
kansje ikke hver uke men...

Vell du hadde vell en bedere 17 mai enn 16 mai... :)
Motsatt for meg... 16 mai hadde vi bra vær!

Lena sa...

HVORDAN KAN DU SKRIVE SYTEINNLEGG OM 17. MAI??????
hvis du ser bort fra været og den stående pølsebuffeen virka det som du hadde det litt ålreit kanskje? bittelitt?

Anonym sa...

Jeg er glad på 17 mai, men blir tenker alltid at det er greit og få det overstått xD

[Siri] sa...

Min 17. mai kort sagt:
- Kald
- Tradisjonsrik, jess (ee nei?)
- Kjedelig

Festligheter