fredag 8. februar 2008

Golf.

Mitt personlig forhold til golf er når Kristian tvang meg til se på golf. Han tok fjernkontrollen:O!
Det ble en slags intern spøk og gimmick etterhvert.. o_O'


Det jeg vet er at golf ikke er en lagsport. Det spilles på en stor gressbane, hvor poenget med den lille hvite ballen er å få den i hullene som er spredd utover banen, dette gjør man med en såkalt "golf-kølle".
Hole in one er et fenomen som ikke alle golfere klarer. Og det er at du får ballen i hullet på første slag. Noe som er svært vanskelig siden vi starter med ballen langt unna hullene.

Dette er mitt inntrykk av golf, det kan godt være feil !!



"Golf er en sport der enkeltspillere eller lag slår en liten ball i hull med forskjellige køller. Spillet defineres i golfreglene som «å spille en ball med en kølle fra utslagsstedet ned i hullet med et slag eller flere påfølgende slag i overensstemmelse med reglene». Golf antas å ha oppstått i Skottland og Holland og har vært spilt i flere hundre år på De Britiske Øyer. Golf var med på det olympiske programmet 1900 i Paris og 1904 i St. Louis. Selv om golf blant noen ansees å være en fritidsbeskjeftigelse for de høyere kretser, blir spillet stadig mer populært og trekker stadig flere spillere over hele verden. I Norge er over 119 000 spillere medlem av Norges Golfforbund. Dette blir man gjennom medlemskap i en norsk golfklubb, og er for norske spillere en forutsetning for å kunne spille på de aller fleste norske baner"



Lenge leve wikipedia som vi ikke skal stole på.


Golf er også en bil. Fra Volkswagen ^_^ sånn har mamma xD


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har aldri forstått golf jeg. Tror det må være noe av det mest avanserte greiene i verden..
Jeg klarer det ikke, bare bommer og driter meg ut. Og det er ikke noe mojjo!

Har du spilt golf før?
jeg har kjørt en golf, bilen asså. Klarte det bedre enn spillet golf iaffal..

Elisabeth sa...

Har slått en golfball engang:O!

Lena sa...

du er veldig veldig kunnskapsrik!

Elisabeth sa...

AWww<3 takk min ironiske venn!

Festligheter