torsdag 17. april 2008

Dama fra flyktningertjenesten.

Klasse 1STC har nå dama fra flyktningertjenesten på besøk. Hun hadde vi også på besøk en gang, og det var jævlig det. Jeg kjenner ittitasjonen og skuffelsen komme over meg. Here is the story:

Dama kommer inn, prater om hvilke tiltak den norske stat gjør for at flyktninger som kommer til Norge, skal føle seg hjemme og komme inn i vårt samfunn. Disse menneskene får da flere penger i måneden enn en minstepansjonist i Norge. Ja, vi gir mere penger til folk som ikke er født her enn de som levde og sleit under krigen. Det er sykt. Hvorfor i all verden skal vi hjelpe disse menneskene med de pengene vi betaler i skatt når de eldre i dette landet hadde hatt mer gått av de pengene? Jeg er ikke rasist her jeg sitter, jeg kritisterer ikke de som kommer hit, jeg kritiserer staten.
Men storyen var nå sånn at hun sier: - De byene i verden med mest "big business" er de med flest invandrere i, altså som Boston i USA, der er det veldig mange mennesker som har blitt tatt inn fra andre land for å drive "big business". Det synes jeg vi bør gjøre i Norge, ta inn mennesker med kompetanse til å drive "big business"..
imageJeg tenker litt for meg selv mens hun prater og jeg rekker opp handa, for hun har hele tiden sagt at hun gjerne vil ha våre synspunkter.
-Ja, du der? Jeg sier noe som dette: -Jeg synes ikke vi skal bruke resurser på å ta inn mennesker fra andre land for å drive "big business" i Norge. Jeg synes vi heller burde se på våre egne, vi som sitter her i dag, og bruke de resursene på å trene og lære opp våre å få en bedre skole. Og jeg tror også at det norske språket vil forsvinne hvis vi ikke tar nok var på det, vi må lære de som kommer inn hit norsk folkeskikk og norskt språk (vi hadde også vært innpå internasjonalisering av språk).  Hun løfter et øyenbryn og ser direkte irritert på meg å sier noe som: - Javel ja, så du synes ikke vi skal ta in pleiere i Norske sykehjem fra utlandet når vi ikke har kompetanse til å fylle de opp med nordmenn, skal gamle mennesker dø fordi du ikke vil ha in utlendinger.   GAWD, jeg klikka totalt inne i meg, hvem hadde sagt noe om sykehjem? Hun snakket om "big buisness" ikke om syke gamle mennesker.  Jeg hater når folk gjør sånn! Vrir på det jeg sier og får det til å høres ut som om jeg er en komplett idiot. Jævla kjerring, hun avsluttet med noe som: -Alle har lov til å mene forskellig, og vi må akseptere hverandre for det vi er. Hvorfor i all verden hang hun meg ut forran hele klassen min da? Dumme menneske. Dumme, dummedumme.. Hun forteller nå den andre klassen at kropsbygning har noe å gjøre med hvem du er. Det har noe med hvordan det ser ut ja?! men ikke hvem du er på innsiden?!!

VIP folka som jeg har skrevet om tidligere skuffet meg også dypt. De var en gjeng med roboter som ikke klarte noe annet enn å lese opp tekstbokmateriale. Hva er det komunen betaler for at vi skal se på? en gjeng med sævver?. Nei vettuhva, da tar jeg meg heller en tur på landet jeg. Sauene der er fine å fluffy ihvertfall.

 

5 kommentarer:

Lisa sa...

Fy faen så jævelig svi! Snakk om å vri og vende på ting'a! OMGAZ!!!!
BLIR IRRITERT PÅ DINE VEGNE..
Hun svir så jævelig..

Anonym sa...

SÅ ENIG SÅ ENIG. Sitter as we speak og hører på crap fra en eller annen uvitende person som generaliserer og reklamerer for flyktninger og innvandrere. Har IKKE noe i mot dem, ikke i det HELE tatt, ta dem inn, lær dem norsk, for all del. Men å betale en person for å reklamere for inntak av folk som ikke er interessert i å integreres i det norske samfunnet. DET er latterlig, det! Død over hun teite dama. HATER generalisering, sånn btw. Det var de psykologfolka verdensmestere i.

Anonym sa...

har ikke hatt a enda, kjenner jeg gruer meg. ser for meg en helt jævelig skapning:S

Marit sa...

Jeg er SÅ enig med deg, mongo folk!

Unknown sa...

Noe jeg ikke har fått med meg nå?
Kan ikke huske en plagsom dame som ødelegger for film stunden min. Men de psykofolka husker jeg, kjedelige.

Festligheter