fredag 11. april 2008

Tannlegen.






Det dunker i brystet, hendene blir klamme og knyter seg, jeg går over den ganske ny opppussa brua som går over laagen. Det er et ord som blir gjentatt i hodet mitt, "Taaaaaannlegeeeen" "Taaaannlegeeeen"... "tannleeegeeen".... Jeg går oppover 17.Mai gata, skritene sakner, pulsen øker, og nå starter hendene å skjelve, jeg begyner å bli kvalm. Jeg vil bare snu, løpe hjem til den trygge senga mi i rommet med Jimmi Hendrix og Turbonegro plakaten. Men jeg kan ikke, jeg må. Jeg skal til tannlegen, for å BORRE. Jeg har hull i tanna, som alltid. Jeg måtte borre forrige gang også, og forrige gang. Gangen før der sjekka jeg bare. Jeg hater tannlegen, jeg har tanlegge skrekk. Jeg har også sprøyte skrekk, noe som gjør at jeg fikk dobbel dose idag, bedøvelse og tannlege borring. Men bedøvelsen hjelper, jeg borrer ikke uten, etter dårlige opplevelser uten, skjer det aldri igjen. Men tannlegen min er snill, hun gir meg bedøvelseskrem før hun setter i sprøyta, og hun gjør det rolig. Hun gjør ikke som han svensken jeg hadde en gang. Han reiv opp leppa og bare kjørte den jævla sprøyta opp i kjeften min, jeg gråt. Fy faen å jeg gråt. Idiot tannlege. Det gikk bra idag, ikke noe stort hull. Bare ett lite. Når jeg satt på venterommet var det en mann der som har en eller annen form for sykdom som gjør at han sitter å mumler ting hele tida, det var sjukt slitsomt, i og med at jeg satt der med gråten i halsen og bare konsentrerte meg om å puste. Skrekken. Den går aldri over. Men nå er jeg ferdig for denne gang.
Jeg følker bildet illustrerer hvordan jeg føler det når jeg skal til tannlegen..


På skolen idag hadde vi VIP, som går ut på psykisk helse. Jeg synes menneskene som kom var noen stygge mennesker jeg ikke likte, de folka der har ikke hatt et eneeste problem i hele sitt liv! De står bare der å messer, som i en jævla kirke, det hørtes ut som om de leste opp fra en bok alt de sa. Det var ikke noe reflekterende over det de sa i det hele tatt. Bortsett fra tipsene de andre i klassen hadde om søvn. Det kunne jeg trengt litt mere av. Søvn. Psykofolka engasjerer ingen i klassen vår å er tørre som knekkebrød. Tilbake til søvn, jeg sover godt for tida, utrolig godt. I forhold til for en måned siden, da jeg kanskje sov 3-4 timer i løpet av en natt. :D nå er alt bedre.



Er det noen som veit om det er et sted jeg kan se på statestikken på blogspot?


3 kommentarer:

Silverspade92 sa...

Aii...vet hva du mener med spr�yter
Tannlegen er ikke like gj�velig for meg, men jeg liker det fortsatt ikke

Dritbra bilde foresten!

meivik sa...

Død over tannleger, sier jeg bare.

Zatan va du e cool! (:

V sa...

Jeg klarer ikke tannleger. Helt angst. :S Takler generelt ikke at de skal rote rundt i munnen min for sjekk en gang. Jævla lyset man får i trynet og. :/

Festligheter