torsdag 3. april 2008

Grattulerer verdensmester, nordmenn er verdensmestre i ubeskyttet sex.

Overskriften tok jeg fra en annen blogg. Jeg husker bare ikke hvilken.

Hva skjer med oss egentlig rimelig smarte nordmenn, vil vi ha klamydia og gonoré? Nei takk sier jeg bare, bruk kondom! Lenge leve, jeg synes man er litt dum jeg hvis man gjør sånt, jeg veit om, eller veninna mi kjenner en som akkuratt hadde kommet ut som homofil, altså kommet ut av skapet, også dro han på byen og lå med en eller annen random (gaawd how i hate that word). Også fikk han faen meg Hiv!! Han kødda til sitt eget liv totalt fordi han var så dum å bruke kondom, og vi har jo alle hørt at også menn kan bli gravide? (okå, han hadde kvinnelige kjønnsorganer) men, poenget er, jeg synes det er helt tett.. Jeg trodde aldri jeg skulle skrive et inlegg om det her, but i kind of do right now.. For et år siden eller noe var jeg med i en konkuranse, du skulle lage et slagord/setning for at ungdom skulle bruke kondom, og det måtte inneholde ordet klamydia, det låt sånn: Å ikke bruke kondom er fyda, du kan nemmelig få klamydia!! haha, jeg vant ikke! det sugde, for jeg synes det var en morsom setning!

jeg døør, det er så kjedelig å ha matte at jeg nesten dævver på flekken. men, jeg tror jeg allerede skjønner hva det går ut på det vi har om nå, så jeg tror jeg overlever. Idag drakk jeg iskaffe til frokost, fy fader og nam det er. Elsk er det, jeg gleder meg til sommern når jeg kan sitte i magasinparken å spise kuleis:) eller sofis med lakris og jordbærstrøø! Etter å ha jobba i isbar i nesten 2 år så fikk jeg smake min del av forskellige istyper, and I've found my favourittes. Halleluujaaa, jeg har kristne kirkesanger på hjernen fordi min kusine som skal konfirmeres til våren kom hjem fra konf.undervisning og hadde fått sangene på hjernen.! og med EN gang jeg hører en sånn sang som vi har blitt hjernevaska med i løpet av åra, så får jeg den på hjernen. Rett før det så var det "boots with the fuuur"- thank you Suzy:D idag skal jeg til lampeland for å lage film om varmepumper. Jeg gleder meg spessielt til åpningssangen:) den blir jææævlig nice!
Jeg pleier ikke skrive så mye på inleggene mine, men jeg føler idag ble et unntak! Jeg har mye å si(skrive), jeg må få ut det jeg tenker.

Igår sovna jeg fort, og jeg sov som en stein, som regel pleier jeg å ikke sovne før utpå morrakvisten eller våkne opp mange ganger i løpet av natta, (hvertfall de siste dagene). Jeg sov som en liten snørrete baby der jeg lå å hørte på Erlend Loe sin bok Doppler på lydbok.! Tror jeg sov så godt fordi han har en utrolig kjedlig stemme. Jeg sitter på MSN og snakker med Piraty-Matti om at jeg er litt dyletisk, har mange skrivefeil. Hah, Mathias (med en t og en h) er snill, han er fra Bergen å vi prater noen ganger i telefonen, eller vi gjorde det før, han bor i Bergen, han er en real bergenser som jeg synes er fornuftig, han skal spandere kakao på meg en dag. og det gleder jeg meg til. Han er MEGA god på gitar, det er helt sjukt også er han søt^_^! JA, jeg er misunnelig, på gitarspillinga.Fordi min egen gitarkarriere kommer til å gå i dass.

Anngående psykisk helse, når jeg leste om Mani, jeg tror kanskje jeg er manisk, og at jeg har depresjoner, ikke noe store greier, men litt ekstra kanskje. At folk sitter å ler som bjørg skriver på sin blogg er bare teit. Mange aner ikke hva som skjer i hodet på folk, eller hvor mange som har spiseforstyrrelser. Jeg lover deg, jeg er blitt ganske sjokkert over hvor mange som sliter med ting. Alle nordmenn kjenner noen med psykiske problemer, og ja, det gjør jeg, jeg kjenner mennesker som er selvskadere, sucidale, manisk deppressive, har spiseforstyrrelser, osv.osv.
Men hvis du sitter nå å leser bloggen min og tenker at jeg trenger noen å snakke med, så kan du snakke med meg, jeg er til å stole på (yes, i have my mistakes, but that will never happen again), og jeg er en flink lytter(tror jeg selv). Men anyhoos, psykisk helser er ikke til å kødde med, så la være å le da? inkompetente mennesker som ikke har noen form for forståelse enn noen andre enn deg selv.

Jeg har tre nye favoritt filmer, Juno, Fucking Teens og Superbad. Jeg har aldri ledd mer, jeg har aldri blitt mer inponert eller mer forundra. Gawd, i Juno så er det så mange rare replikker og ord jeg aldri har hørt, og Fucking Teens er bare RAR, og BRA. Superbad, jeg lo så jeg gråt.

Dette er det lengste inlegget jeg har skrevet, jeg blir inponert om du leser hele, eller bare litt. Leave a coment! And I will look at your blog?!

Gult er kult og det er t-skjorta til Hege Pernille med Rubix Cube på:)! foressten, jeg har aldri og kommer sannsynlighvis aldri til å løse en i hele mitt liv.. !! Jeg er ikke smart nok.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Enig angående kondom. Det er da ikke ille å bruke det, så hvorfor gidder folk å utsette seg selv for fare og tenke "det skjer aldri med meg?". Klart det gjør, sjansen er stor. Bah.

Juno er en super film, jeg elsker den^^

V sa...

Rubixcuber kan brenne i helvette. Alle jeg har prøvd har vært ødelagte. For jeg fikk de ikke til!

Emelie sa...

Grunnen til at jeg tror så mange får klamydia og sånn er fordi jenter går på p-piller og da tenker de nok at det ikke vits å bruke kondom, og så syns ikke gutta det er digg å bruke kondom heller...Tar bort mye av nytelsen. Plastikk, stakkars.

Anonym sa...

De som ler vet ikke hva de ler av engang.

Anonym sa...

Tviler ikke! Det er ingenting skummlere enn å se se en kollega avbildet på do :)

MariaKF sa...

Herregud folk er tette hvis de ikke bruker kondom! Og folk som ikke skjønner alvoret med psykisk helse er også tette!
Rubix ting er å be om å bli et surrehue, for det går jo ikke!!

MariaKF sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Henrikke sa...

Det er ille at vi som bor i verdens rikeste land ikke bruker beskyttelse.Det er flaut.Spesielt når det går så langt som at vi er verdensmestere.
Angående psykisk helse skal man være forsiktig med hva man sier og uttaler seg med.Det er så langt flere som sliter enn hva man tror,og det finnes ikke en eneste god grunn til å snakke nedlatende om psykiske problemer.Vi burde bli flinkere til å bry oss.

V sa...

Haha! Ja kanskje jeg skal bli sånn ryddepatrulje. Reise rundt og rydde romma til norges ungdom. :D

Festligheter